offline icon
You're Browsing Offline - Some functionality will be limited.
 

Uw Bag is leeg

subtotaal

totaal

Gratis levering - VK, Europa & N.-Amerika

Naar de kassa

Algemene voorwaarden

speciale hulplijn voor website: +32 23133789

Wie is superdry?

Wij zijn Supergroup Internet Limited. Onze website is toegankelijk via superdry.be (de "website") en wanneer u op de website een product ("product") koopt, koopt u dit van ons.

Onze onderneming is geregistreerd in Engeland en Wales onder het nummer 07139044. Onze hoofdzetel is gevestigd te Unit 60, The Runnings, Cheltenham, Gloucestershire GL51 9NW, Verenigd Koninkrijk. Ons btw-nummer is GB974823775.

Indien u contact met ons wilt opnemen, kunt u de pagina Contact raadplegen voor informatie over de verschillende manieren waarop u ons kunt bereiken.

Waarom deze algemene voorwaarden?

We hebben deze voorwaarden ("algemene voorwaarden") om verschillende redenen:

  • ze vormen de regels die van toepassing zijn op het gebruik van de website, inclusief het materiaal dat u eventueel op de blog en in reviews plaatst;
  • ze bevatten alle regels die van toepassing zijn op uw aankoop van een product; en
  • ze bevatten informatie waarvan wij u op de hoogte moeten brengen, zoals uw rechten volgens de Britse regelgeving inzake consumentenovereenkomsten (Consumer Contracts Regulations).

Door de website te gebruiken, een product aan te schaffen of materiaal op de website te plaatsen, bevestigt u dat u akkoord gaat met de op dat moment geldende algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn bindend voor zowel u als ons.

U wordt dan ook aangeraden ze te lezen. Klik hier om ze eventueel af te drukken of te bewaren. Onze algemene voorwaarden werden voor het laatst bijgewerkt op 12 juni 2014. Neem contact met ons op als u hier vragen over heeft.

Behalve de algemene voorwaarden zijn er nog andere documenten die belangrijke informatie bevatten:

  • ons privacybeleid, waarin wij beschrijven welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij deze gebruiken en openbaar maken ("privacybeleid");
  • ons leveringsbeleid, waarin wij een beschrijving geven van de leveringsopties voor producten, eventuele beperkingen betreffende de plaats van levering en eventuele extra kosten ("leveringsbeleid"); en
  • ons retourbeleid, waarin wij bepalen hoe producten in bepaalde omstandigheden moeten worden teruggestuurd, ook wanneer u van gedachte bent veranderd volgens de Britse regelgeving inzake consumentenovereenkomsten ("retourbeleid").

Een product bij ons bestellen: hoe werkt de overeenkomst?

Wanneer wij een product aan u verkopen, betekent dat, zoals bij alle aankopen in het algemeen, dat er voor die verkoop een overeenkomst wordt gesloten. In dit deel van onze algemene voorwaarden wordt uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat.

Wanneer u een bepaald product via de website bestelt, biedt u ons aan om dat product van ons te kopen. Zodra wij uw bestelling binnenkrijgen, sturen wij u een e-mail met een bevestiging van de bestelling, een beschrijving van elk product dat u wilt kopen en een verwachte leveringsdatum.

Deze bevestigende e-mail betekent niet dat wij uw aanvraag hebben aanvaard. Vervolgens wordt tussen ons een overeenkomst gesloten, die u ertoe verbindt het door u gevraagde product te kopen en ons ertoe verbindt dat product aan u te verkopen.

Wanneer een product wordt verzonden, brengen wij u daar per e-mail van op de hoogte.

Prijs en betaling

De prijs van een product is de prijs die op de website vermeld staat, tenzij het duidelijk om een fout gaat. Deze prijzen zijn inclusief btw, maar exclusief leveringskosten, die worden toegevoegd aan het verschuldigde totaal. Zie ons leveringsbeleid voor meer informatie hierover.

Onze website bevat een groot aantal producten en het is altijd mogelijk dat enkele daarvan ondanks onze inspanningen onjuist geprijsd zijn. Normaal gezien controleren wij de prijzen bij de verzending. Indien dan blijkt dat de juiste prijs van een product lager is dan de vermelde prijs, rekenen wij bij de verzending van het product het lagere bedrag aan. Wanneer de juiste prijs van een product hoger is dan de op de website vermelde prijs, nemen wij contact met u op om te vragen of u de bestelling wilt plaatsen tegen de juiste (hogere) prijs, of om u te laten weten dat wij de bestelling hebben geannuleerd (u dient dan een nieuwe bestelling te plaatsen als u het product toch wilt kopen).

Wij aanvaarden de hier vermelde betalingswijzen.

Door via de site een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat de door u opgegeven betalingsgegevens geldig zijn en dat de aankoop volledig zal worden voldaan wanneer wij de bestelling aanvaarden en uitvoeren.

Beschikbaarheid en levering van producten

Leveringsdata zijn slechts indicatief en worden niet gegarandeerd. Afhankelijk van de voorraad trachten wij een product dat voor 19.30 uur is besteld nog op dezelfde werkdag te versturen.

Wij zullen bestellingen altijd proberen te leveren, maar wanneer een product niet meer voorradig is of wij een bepaald product om welke reden dan ook niet kunnen leveren, hoeven wij er alleen maar op toe te zien dat wij u het product niet in rekening brengen.

De standaardlevering is gratis. Wanneer u kiest voor een snellere leveringsoptie worden leveringskosten in rekening gebracht. Het is ook mogelijk dat we niet kunnen leveren op een bepaalde locatie. Meer informatie over de leveringsmogelijkheden is te vinden in ons leveringsbeleid.

Ik ben van gedachte veranderd over mijn bestelling - ik wil een product terugsturen en mijn geld terugkrijgen

Volgens de Britse regelgeving inzake consumentenovereenkomsten hebt u vanaf de ontvangst van een bepaald product 14 dagen de tijd om een detailhandelaar te laten weten dat u van gedachte bent veranderd en het product wilt terugsturen. Wij vinden die termijn te kort en geven u vanaf de ontvangst van het product 28 kalenderdagen de tijd.

De regelgeving inzake consumentenovereenkomsten geldt alleen voor bepaalde productcategorieën. Dit betekent dat u voor producten van de volgende categorieën niet van gedachte kunt veranderen en ze niet kunt terugsturen:

  • producten die voor u gepersonaliseerd zijn, inclusief producten die u aangepast of op maat gemaakt hebt;
  • producten die omwille van de hygiëne of door hun aard niet teruggestuurd kunnen worden indien zij zijn gebruikt of geopend of indien de verpakking beschadigd is (bijv. badkleding, ondergoed, cosmetica, parfums enz.).

Wanneer u van gedachte verandert, moet u het product naar ons terugsturen. Tot u besloten hebt of u een product al dan niet wilt terugsturen, moet u de volgens de Britse regelgeving inzake consumentenovereenkomsten goed zorg dragen voor het betreffende product.

Dit betekent niet dat u het product niet kunt passen of inspecteren om te zien of het voor u wel geschikt is. Wij vragen u alleen dat u onze producten met dezelfde zorg behandelt als u in onze winkels zou doen. Probeer de kaartjes er dus aan te laten hangen, laat hygiëneverzegelingen of andere stickers zitten en houd de originele verpakking in de best mogelijke staat.

U hoeft niets te betalen om het product terug te sturen als u van gedachte bent veranderd op voorwaarde dat u gebruikmaakt van de door ons aanbevolen verzenddienst, waarvan de gegevens in ons retourbeleid te vinden zijn. Als u het product niet terugstuurt binnen 14 dagen vanaf de dag waarop u ons meedeelde dat u zich hebt bedacht, kunnen wij het nodige doen om het product op uw kosten bij u te laten ophalen. Als u het product niet terugstuurt of als u geen goede zorgt hebt gedragen van het product en wij het beschadigd terugkrijgen, kunnen wij u kosten in rekening brengen voor het verlies/de schade.

De volledige informatie over retourzendingen vindt u in ons retourbeleid.

Om ons te laten weten dat u van gedachte bent veranderd en uw bestelling te annuleren, kunt u ons e-mailen op care@superdry.com. Bewaar een kopie van uw annuleringse-mail. Nadat u ons hebt gemaild, volgt u de instructies van ons retourbeleidvoor de terugzending van het product.

Wij betalen u terug binnen 14 dagen na ontvangst van het bewijs dat u de producten hebt teruggezonden of de datum waarop wij de producten ontvangen, inclusief de leveringskosten, naargelang wat eerst komt.

Deze terugbetaling gebeurt volgens de betalingswijze waarmee u de bestelling hebt geplaatst. Wanneer u het product/de producten wilt ruilen in plaats van uw geld terug te krijgen, wordt u doorverwezen naar het volgende deel van deze algemene voorwaarden.

Ik vind het product dat ik besteld heb leuk, maar ik wil een andere maat/kleur

Wanneer u het product wilt ruilen voor een andere maat of kleur, kunt u dit binnen 28 kalenderdagen na ontvangst van het product aan ons melden. Volg in dat geval de hierboven beschreven procedure voor het annuleren van uw bestelling en geef op het moment van annulering aan dat u het product wilt ruilen en geen terugbetaling wenst.

Wanneer de nieuwe maat/kleur niet beschikbaar is, laten wij u dat weten en betalen wij uw geld terug.

Problemen met uw bestelling

Het is belangrijk dat de instructies inzake gebruik en verzorging van elk product worden gevolgd.

Voor kledingstukken is het belangrijk dat de wasinstructies op het etiket nauwgezet worden gevolgd. De waseigenschappen van elk kledingstuk zijn grondig getest en elke geproduceerde partij wordt op kwaliteit gecontroleerd voordat deze de fabriek verlaat. Voor accessoires is het belangrijk dat de instructies van de fabrikant inzake gebruiksbeperkingen worden nageleefd.

Het is uw verantwoordelijkheid het door u aangeschafte product met normale zorg te behandelen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor problemen met uw product die voortvloeien uit verkeerd gebruik of onjuiste verzorging.

We begrijpen evenwel dat dingen soms niet volgens plan verlopen. Wanneer er een probleem is met het product, neem dan contact met ons op zoals hieronder aangegeven en wij zullen u proberen te helpen.

“Ik heb een gebrekkig product ontvangen”

Wanneer u van mening bent dat het product dat u hebt ontvangen een gebrek vertoont, neem dan contact op met onze klantendienst op het telefoonnummer +44(0) 333 3212222 of stuur een e-mail naar. Het team vertelt u wat u verder moet doen. Geef zoveel mogelijk details over het gebrek.

“Ik heb een onjuist product in mijn bestelling ontvangen”

Wanneer u een onjuist product in uw bestelling hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantendienst op. We zeggen u dan hoe u dit product kunt terugsturen. Geef zo veel mogelijk details over het onjuiste product.

“Er ontbreekt een product in mijn bestelling”

Soms kunnen we niet alle door u bestelde producten tegelijk versturen. Controleer daarom uw pakbon en verzendingse-mails om te zien of er producten afzonderlijk zullen worden geleverd.

Alle producten die op de pakbon staan, zouden in de verpakking moeten zitten. Als dat niet zo is, neem dan contact op met de klantendienst op. Onze medewerkers zullen de fout zo snel mogelijk proberen recht te zetten.

Onze verantwoordelijkheid tegenover u

We hebben de inhoud van de website met de grootst mogelijke zorg voorbereid. De inhoud van de website wordt echter ter beschikking gesteld zonder enige garantie, voorwaarde of toezegging ten aanzien van de nauwkeurigheid of geschiktheid voor een bepaald doel ervan. Wanneer u een probleem vaststelt, kunt u ons dat gerust melden, zodat wij het kunnen proberen op te lossen.

Indien nodig kunnen wij de toegang tot de website tijdelijk blokkeren voor normaal onderhoud of voor dringende werkzaamheden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het niet toegankelijk zijn van de website om welke reden dan ook.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten, weglatingen of eventuele technische problemen die u ervaart, noch voor het gebruik dat u maakt van de website en daaraan gekoppelde websites of daarop weergegeven inhoud.

Wanneer wij ons niet houden aan deze algemene voorwaarden, zijn wij uitsluitend verantwoordelijk voor verlies dat u lijdt, voor zover dit voor beiden een voorzienbaar gevolg is op het moment dat u het betreffende product bestelt of op het moment dat u de website anderszins gebruikt.

Onze volledige verantwoordelijkheid tegenover u met betrekking tot een door u besteld product is beperkt tot het bedrag dat u voor dat product hebt betaald.

Deze beperkingen en uitsluitingen hebben geen invloed op uw wettelijke rechten en zijn uitsluitend van toepassing voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving. Niets in deze algemene voorwaarden kan onze aansprakelijkheid beperken voor persoonlijk letsel of overlijden dat wordt veroorzaakt door onze nalatigheid.

Omdat wij producten voor persoonlijk gebruik verkopen, dekt onze verantwoordelijkheid tegenover u geen zakelijke verliezen zoals gegevensverlies, winstderving, niet-behaalde verkopen of onderbreking van de bedrijfsvoering.

Uw gebruik van de website

Intellectuele eigendom

“superdry” is een gedeponeerd handelsmerk van DKH Retail Limited (handelsnaam Laundry Athletics), dat deel uitmaakt van onze bedrijvengroep. Leden van onze bedrijvengroep zijn eigenaar of vergunninghouder van alle handelsmerken en alle overige merken, handelsnamen, merknamen, bedrijfsnamen, illustraties, afbeeldingen, logo's, gedeponeerde en niet-gedeponeerde ontwerpen, auteursrechten en andere intellectuele-eigendomsrechten die op onze website gebruikt worden.

U mag het materiaal op de website slechts in zeer beperkte mate gebruiken, met name alleen als bedoeld en in overeenstemming met deze algemene voorwaarden voor uw eigen persoonlijke, niet-commerciële gebruik. Niets meer en niets minder! U mag geen enkel deel van deze website op enige wijze kopiëren, reproduceren, heruitgeven, downloaden, publiceren, uitzenden, doorgeven, beschikbaar maken voor het publiek of anderszins gebruiken.

Reviews en berichten op onze blog plaatsen: respecteer de wet, blijf vriendelijk en houd het netjes!

De regels

Op sommige pagina's van de website kunt u inhoud invoeren. We willen graag iedereen die de website gebruikt een aangename ervaring bieden. U belooft daarom dat uw inhoud (“inhoud”):

  • geen materiaal bevat dat lasterlijk is voor een persoon, noch obsceen, beledigend, hatelijk of opruiend is;
  • geen seksueel expliciet materiaal bevat noch geweld of discriminatie op basis van ras, geslacht, geloofsovertuiging, nationaliteit, invaliditeit, seksuele geaardheid of leeftijd aanmoedigt;
  • geen inbreuk vormt op auteursrechten, databankrechten, handelsmerken of enige andere intellectuele-eigendomsrechten van enige andere persoon;
  • niet dreigend is, geen schending van of een inbreuk op de privacy van een andere persoon vormt, geen irritatie, ongemak of onnodige onrust voor een andere persoon veroorzaakt en op een andere persoon niet overkomt als kwellend, storend, alarmerend of irriterend;
  • niet wordt gebruikt om u voor te doen als een andere persoon, een onjuiste voorstelling van uw identiteit of betrokkenheid bij een persoon te geven of de indruk te wekken namens ons te handelen wanneer dat niet het geval is; of
  • niet wordt gebruikt om ongevraagd of zonder toestemming reclame of promotiemateriaal te versturen of te doen versturen.

Wie is eigenaar van de geplaatste inhoud?

Door inhoud te plaatsen, geeft u ons (en onze bedrijvengroep) een doorlopende, royaltyvrije, niet-exclusieve, onherroepelijke toestemming om de inhoud geheel of gedeeltelijk en ongeacht de vorm te reproduceren, te wijzigen, te vertalen, beschikbaar te stellen en in sublicentie te geven, inclusief voor marketingdoeleinden in ons eigen materiaal en op sociale media.

Uw verantwoordelijkheid

U bent verantwoordelijk voor alle verliezen, kosten en onkosten die wij redelijkerwijs oplopen, alle schadevergoedingen die ons door een rechtbank zijn toegekend en alle bedragen die door ons worden betaald in het kader van een door ons aanvaarde schikking ingevolge:

  • een claim van een derde dat uw inhoud lasterlijk, aanstootgevend, beledigend, obsceen, pornografisch of illegaal is dan wel een inbreuk vormt op een toepasselijke wet, regel of gedragscode;
  • een claim van een derde dat uw inhoud een inbreuk vormt op een auteursrecht of ander intellectuele-eigendomsrecht van die derde; en
  • een claim van een derde dat uw inhoud een inbreuk vormt op een geheimhoudings- of privacyrecht.

Verwijdering van inhoud

We behouden ons het recht voor de plaatsing van inhoud te weigeren of reeds op de website geplaatste inhoud te verwijderen, hoewel we de door gebruikers van de website geplaatste inhoud niet actief beheren.

U mag inhoud die wij geweigerd hebben te plaatsen of die wij eerder van de website hebben verwijderd, niet opnieuw proberen te plaatsen.

Virussen, hacken, scrapen

U mag de website niet misbruiken door bewust virussen, Trojaanse paarden, wormen, logische bommen, keyloggers, spyware, adware of ander kwaadaardig of technologisch schadelijk materiaal te introduceren. U mag zich zonder toestemming geen toegang verschaffen tot onze website, de server waarop de website zich bevindt of enige andere server of databank die met onze website verbonden is. U mag geen "denial-of-service"- of "distributed denial-of service"-aanvallen op de website uitvoeren.

Een schending van deze bepaling vormt een strafbaar feit op grond van de Britse Computer Misuse Act van 1990. We zullen een dergelijke schending melden bij de bevoegde wetshandhavers en uw identiteit aan deze autoriteiten doorgeven. Bij een dergelijke schending vervalt uw recht om onze website te gebruiken onmiddellijk.

Wij verbieden ook uitdrukkelijk het gebruik van alle technologische middelen die onze site "scrapen" (doorlichten) om gegevens te verzamelen, om welke reden dan ook.

Algemeen

Diensten van derden

Wij kunnen nu en dan op de website bepaalde diensten van derden ter beschikking stellen. Om toegang tot deze diensten te krijgen, dient u zich bij deze derden te registreren en direct met hen te handelen.

Wij hebben geen controle over de inhoud van de websites van deze derden, noch over hun dienstverlening. Dit betekent dat u deze diensten op eigen risico gebruikt. Wij aanvaarden dan ook geen enkele verantwoordelijkheid voor deze diensten, noch voor verlies of schade die voortvloeit uit het gebruik ervan.

Gebeurtenissen buiten onze controle

We zijn niet verantwoordelijk voor de niet-nakoming of vertraging in de nakoming van onze verplichtingen tegenover u wanneer deze het gevolg is van gebeurtenissen die buiten onze controle vallen, zoals natuurrampen, brand, overstromingen, extreme weersomstandigheden, oorlog, terroristische daden, geschillen tussen werkgevers en werknemers en maatregelen van lokale of nationale overheden of andere bevoegde autoriteiten.

Scheidbaarheid

Wanneer een van deze voorwaarden als ongeldig wordt aangemerkt, blijven de resterende voorwaarden gelden in de ruimste mate die door de wet is toegestaan.

Volledige overeenkomst

Deze algemene voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen ons en u met betrekking tot de levering van producten en/of uw gebruik van onze website. Eventuele aanvullende voorwaarden waarom u hebt verzocht of die u hebt meegedeeld, maken geen deel uit van onze overeenkomst, ook niet indien deze door een van onze medewerkers zijn aanvaard.

Ons recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen

We kunnen deze algemene voorwaarden nu en dan herzien en aanpassen. U bent gehouden aan de algemene voorwaarden die van kracht zijn op het moment dat u producten bij ons bestelt of onze website anderszins gebruikt.

Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken

Deze algemene voorwaarden vallen onder de Britse wetgeving. We zullen trachten eventuele geschillen snel en efficiënt op te lossen. Wanneer u niet tevreden bent over de manier waarop wij een geschil afhandelen en u een gerechtelijke procedure wilt inleiden, dient u dat te doen in Engeland, Schotland, Wales of Noord-Ierland, evenwel onverminderd wetten die rechtbanken in uw woongebied bevoegdheid geven.

KLACHTENBELEID

Als je niet tevreden bent met je aankoop, kun je deze retourneren in overeenstemming met ons retourbeleid. Als je niet tevreden bent met de reactie die je ontvangt of een ander aspect van je ervaring met Superdry, kun je onze klantenservice bellen op 0800 77881 of e-mailen op at care@superdry.be.

Zodra onze klantenservice je klacht heeft ontvangen, sturen we je binnen 24 werkuren een ontvangstbevestiging per e-mail. Als we je klacht dus op een vrijdag om 17.00 uur ontvangen, krijg je de maandag daarna uiterlijk om 17.00 uur een ontvangstbevestiging.

Als je probleem niet al te ingewikkeld is, kunnen we het oplossen binnen 72 werkuren nadat we de ontvangstbevestiging naar je hebben gestuurd.

Als je vindt dat je klacht niet helemaal is opgelost wanneer je de uiteindelijke reactie van onze klantenservice ontvangt, laat de klantenservice dit dan weten. Zij zullen je klacht dan doorsturen naar ons klachtenteam. Ons klachtenteam zal je klacht binnen het hierboven vermelde tijdsbestek behandelen.

Als je online iets bij ons hebt gekocht en nog steeds niet tevreden bent met de oplossing, kun je hier online je geschil indienen voor alternatieve geschiloplossing:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Account Krediet - Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden voor het gebruik van online tegoed:

Als je tegoed hebt ontvangen, of het aanbod van tegoed op je online account, wees dan bewust van het volgende:

  • Superdry (‘Wij’, ‘We’, ‘Ons’) krediet is inwisselbaar voor al onze producten online op www.superdry.nl
  • Tegoed kan alleen besteed worden met een geregistreerd email adres, zodoende moet er een account gecreëerd worden
  • Tegoed is niet overdraagbaar, niet omwisselbaar, niet terugbetaalbaar en kan niet omgewisseld worden voor geld
  • De waarde van het tegoed wordt automatisch van het totaal afgehaald bij het kassascherm en zal worden gereflecteerd op de bestel bevestiging en factuur
  • Als de waarde van de artikelen hoger is dan het tegoed op het account, zal het verschil bijbetaald moeten worden met een andere betaalmethode
  • Tegoed is alleen geldig voor een bepaalde tijd. Als het tegoed niet is gebruikt in het aangegeven tijdsbestek, zal het tegoed te komen vervallen
  • Tegoed is alleen geldig voor online bestellingen en kan niet gebruikt worden voor aankopen in de winkel, inclusief Kiosk bestellingen
  • Tegoed kan niet gebruikt worden om gift cards te kopen
  • Tegoed kan gebruikt worden voor de meeste aankopen, alhoewel uitzonderingen gehanteerd kunnen worden en we houden het recht om deze aan te passen op elk tijdstip
  • Als je artikelen wil ruilen die je met tegoed hebt besteld, is dat mogelijk volgens onze retour voorwaarden die je hier kan vinden
  • Als een terugbetaling is verwerkt voor een aankoop van tegoed in combinatie met een andere betaalmethode en het totaalbedrag van de terugbetaling hoger is dan oorspronkelijk betaald was met het tegoed, zal het resterende bedrag terugbetaald worden op de gebruikte betaalmethode
Terug naar boven

Blijf op de hoogte

Kijk achter de schermen voor campagnes, samenwerkingsverbanden, nieuwe producten en verkoop